Categories
Cultura japonesa

Oculolinctus i altres tendències peculiars nipones recents

Potser haureu sentit recentment que s’està escampant entre els adolescents japonesos la pràctica de llepar els globus oculars d’altres persones (parella o amics ínims). Parlem una mica d’aquest fenomen i d’altres que han tingut èxit recent entre el jovent japonès.

Nota important: Us advertim que no hem fet servir cap mèdia que pugui ferir sensibilitats, però facilitem enllaços a articles que sí en poden contenir.

Oculolinctus

Ull_reiCom hem dit, consisteix en llepar el globus ocular d’una altra persona, o deixar que una persona llepi el nostre ull. Degut a què la còrnea té nombroses terminacions nervioses, sembla ser que hi ha qui troba molt suggerent aquesta pràctica. Un de les possibles principals fonts que s’assenyalen com a responsables d’aquesta tendència és un videoclip del grup japonès de Visual Kei ‘Born‘, on es veu durant uns breus segons com una dona llepa l’ull del cantant. Es desconeix però si és realment el focus original d’aquesta tendència.

El problema de l’oculolinctus és que pot provocar danys a la còrnia de diferent gravetat, que van des de la conjuntivitis, la infecció per Chlamydia, passant per úlcera de còrnia i fins i tot la ceguera entre d’altres, ja que la llengua conté nombrosos microorganismes pels quals l’ull no està preparat, a banda que la fricció de la llengua pot danyar la capa de la còrnia. Degut a l’extensió d’aquesta pràctica s’ha detectat un augment considerable d’infeccions oculars entre els adolescents japonesos, cosa que fa que no sigui una pràctica massa recomanable.

Si voleu llegir més sobre aquest tema (alerta, contenen imatges i/o enllaços que poden ferir sensibilitats) us recomanem els següents enllaços (en anglès): article de David Moye per al Huffington Post, article de Stuart Heritage per a The Guardian, article de Shangaiist.

 

Bagelhead

bagel
Bagel

Pels que aneu despistats, un bagel és una mena de panet individual que té forma de cercle amb un forat al mig. En llenguatge d’estar per casa, vindria a ser com un doughnut, però de gust més similar al pa que al brioix. Són molt populars als països anglosaxons.

El bagelhead és una modificació corporal, que se sol fer al front, que consisteix en injectar una solució salina sota la capa de la pell de tal manera que es forma com una mena de bony (el cúmul de solució salina). Per a donar el toc final, es pressiona amb un dit el centre del bony i s’obté així la forma de bagel al front. Les solucions salines en principi no tenen cap efecte sobre el cos, i s’eliminen generalment després de 24h. Tot i ser una pràctica teòricament inofensiva per la salut, els riscos d’aquesta tendència es deuen principalment a mala higiene de les xeringues o no esterilització de la solució, aspectes que poden derivar en infeccions.

Va estar molt de moda al Japó durant el passat any 2012.

Si voleu veure’n imatges, una ràpida cerca en qualsevol buscador us en pot proporcionar, però advertim de nou que poden ferir sensibilitats.

 

Yaeba

ti_akb48
Tomomi Itano, del grup de J-pop AKB48.

Sovint haureu sentit dir que la imperfecció o l’assimetria al Japó sovint es consideren més boniques i desitjables que la perfecta simetria. Doncs bé, ben al contrari del que passa a les nostres terres, un somriure amb les dents lleugerament tortes, al Japó es considera d’allò més ‘mono’ o kawaii. Yaeba significa ‘dent doble’. L’exemple més conegut d’aquesta tendència és segurament la cantant de les AKB48 Tomomi Itano. Doncs bé, a finals de l’any passat i a principis d’aquest 2013, es va estendre la moda que les noies japoneses es fessin llimar o polir els canins, per tal que semblés que estaven lleugerament torts i així poder lluir un somriure més imperfecte i kawaii.

Hi va haver una certa polèmica perquè alguns centres que oferien aquest servei s’anunciaven fent descomptes a noies estudiants adolescents.

 

 

Shippo i Necomimi

La companyia nipona Neurowear va llançar aquests dos productes el passat 2012, que són una cua peluda (shippo) i unes orelles de gat (necomimi, neko=gat i mimi=orella), que detecten les ones cerebrals de qui les està portant i reaccionen mostrant emocions, igual que faria un gat o un gos. Suposem que per la quantitat de vegades que haureu vist noies joves amb orelles de gat, haureu deduït que es consideren d’allò més mones i kawaii.

Aquí teniu el vídeo-anunci del Necomimi:

I aquí el del Shippo:

 

Fins aquí aquest petit repàs de tendències nipones recents que criden l’atenció a més d’un. Podríem parlar de moltes d’altres, però ens ho reservem per a altres posts. Esperem que us hagi semblat interessant. I ja sabeu que si ens voleu fer algun comentari o suggerència estarem encantats d’escoltar-vos!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *