Categories
Cultura japonesa

Maniquís que es mouen

Imagina’t que estàs davant d’un aparador d’una botiga, i que de sobte, el maniquí comença a imitar els teus moviments… T’espantes? O et poses a riure? En qualsevol cas, la botiga ha aconseguit el que volia: captar la teva atenció. Doncs això és el que han fet en una botiga de Tokyo.

L’agència TBWA Hakuhodo ha combinat el Kinnect amb maniquís per a crear els MarionetteBot. Una càmara detecta els moviments de la persona que està davant de l’aparador, i mitjançant 16 cables, els copia. En voleu veure una demostració? Aquí teniu el vídeo:

No és ni de bon tros el primer cop que al Japó es valen de les aplicacions tecnològiques més modernes per augmentar les vendes al detall. No fa tant, us vam mostrar per les xarxes socials una botiga on, a l’agafar un penjador, es mostrava en una pantalla propera una model vestint la peça de roba del penjador. Ho recordeu? Per si no fos el cas, aquí teniu el vídeo.

I és que quan un es para a pensar, potser aquests estímuls que van funcionar tant bé durant els anys 80 i 90, com els crits o els anuncis en veu alta al mig del carrer, la gent disfressada promocionant cafeteries o productes (com les maids), les pampallugues i les llums de neó cridaneres ja no donen més de sí a l’hora de captar consumidors, ni tan sols en zones que de nit (o fins i tot de dia) poden saturar a un visitant no acostumat a tants estímuls visuals i auditius. A quants de vosaltres no us han sobtat les llums d’Akihabara o de Shinjuku a la nit? O els cartells de l’interior d’algunes botigues, plens de dibuixets, colors i lletres grans i amb música J-pop a tot tall? Potser els nipons estan tant acostumats a veure aquestes coses que ja no els fan cas i les empreses publicitàries han de començar a aplicar nous mètodes més tecnològics, com els maniquís que es mouen o el cas dels penjadors que engeguen vídeos, per a cridar l’atenció dels consumidors nipons. Amb què sorprendran els compradors potencials el pròxim cop? Sigui el que sigui, us mantindrem informats.

shinjuku
Carrer del barri de Shinjuku, a Tokyo. Abundància de llums per a captar  consumidors.
noiaakihabara
Noia promocionant botiga a Akihabara. Molts cartells als vidres i parets al fons per cridar l’atenció dels compradors potencials.

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *