XXIII Saló del Manga atrau 142.000 persones

El XXII Saló del Manga de Barcelona torna a tancar les portes amb un nou rècord, havent rebut 142.000 visitants, xifres de l’organització FICOMIC i que torna a marcar un nou rècord en el seu recorregut. Més espai, més activitats, un pont llarg i un increment d’assistència respecte l’any passat, quan van assistir 13700 visitants.

Nota de premsa:

Segons Carles Santamaria, director del Saló del Manga de Barcelona, “el certamen ha esdevingut un fenomen social que va més enllà del propi manga, és una gran trobada de persones d’arreu que comparteixen una passió pel manga, l’anime, els videojocs, la música, la gastronomia i cultura japonesa”. Santamaria explica que el constant creixement del certamen “és ordenat i coherent, on s’augmenten i es diversifiquen les activitats”. Respecte l’augment de públic, comenta que “s’estudiaran opcions amb Fira Barcelona per augmentar d’una manera definitiva la capacitat d’aforament del Saló en cap de setmana”.

Com a cada edició, els milers de persones que han visitat el certamen han pogut descobrir els últims títols manga i tot allò relacionat amb ells i els seus protagonistes. Aquest any s’han trobat amb una planta baixa del Palau 2 amb atractives exposicions com la dedicada a la llicència YO-KAI WATCH, que ha comptat amb un especial protagonisme durant els quatre dies; el megaespai de videojocs de Nintendo de 3.500 metres quadrats; i  un augment d’estands i expositors. En ells han tingut l’oportunitat de trobar-se amb els convidats com les escriptores Banana Yoshimoto i Mitsuyo Kakuta; els dibuixants Junji Ito, Toshio Maeda, Yoshimichi Tamura o la granadina Belén Ortega, autora del cartell oficial del Saló; Hidenori Kusaka i Satoshi Yamamoto, del manga de Pokémon; o Hiroaki Miyamoto, Hiroyuki Sakurada i Masayuki Sato, de One Piece Gold. També ha sigut notable l’assistència d’Akihiro Hino, president i CEO de LEVEL-5 Inc. i creador del videojoc YO-KAI WATCH.

Per tercer any, l’espai L’Esperit del Japó ha brindat una finestra a la cultura nipona amb una àmplia programació d’activitats que han tingut moltíssims assistents com els tallers de macrobiòtica coordinat per ESMACA, de quimono de Minna no Kimono o de japonisme; les sessions de Reiki d’Antonio Moraga a la sala de meditació; la nova sala de moviment, amb demostracions d’acroioga, Qi Jong i diferents arts marcials; o les exposicions La Literatura japonesa, la de Sumi-e de Kaoru Hisore, la instal·lació de Chisato Kuroki o la mostra de bonsais de l’Associació Catalana Amics del Bonsai. Altres convidats que han tingut l’atenció del públic han sigut Eri Kusano i Ryûhô Hamano.

La gastronomia ha guanyat encara més pes, havent-se dedicat la totalitat del Palau 1 a la temàtica. La rebosteria japonesa ha estat l’estrella de la zona dels tallers, on l’emblemàtica pastisseria Usagiya de Tòquio ha realitzat diversos tallers de dorayakis de la ma del mestre pastisser Takuya Taniguchi. D’altra banda, el Palau 4 s’ha ocupat íntegrament amb els tallers de cosplay, videojocs, youtubers y de manga y anime, aquests últims amb la participació d’alguns dels autors convidats. Pel que fa a la sala de projeccions –retornada la passada edició al recinte firal-, s’ha situat a l’auditori del Palau 5, on s’han ofert estrenes de pel·lícules japoneses inèdites comercialment fins al moment al nostre país i celebrat diverses trobades amb convidats.

Quant al cosplay i la música, aquests han tornat a comptar amb una presència notable en la programació amb els concursos (amb un especial cosplay de YO-KAY WATCH inclòs), exhibicions i concerts realitzats sobre el Gran Escenari de la Plaça Univers. Band-Maid, Gaijin Sentai i Loverin Tamburin han estat algunes de les propostes musicals d’aquesta edició.

Tot això és part del que han pogut viure les 142.000 persones que han passat pel XXII Saló del Manga de Barcelona. Tot l’equip de FICOMIC agraeix el suport i l’afecte que ha tingut per part del públic assistent, convidats i mitjans de comunicació que han col·laborat en què el XXII Saló del Manga de Barcelona s’hagi convertit una any més en el gran èxit que finalment ha estat. Especial menció a RTVE, que ha seguit amb tot detall les quatre jornades del certamen mitjançant una experiència innovadora de periodisme mòbil amb smartphones, càmeres connectades i Realitat Virtual (VR) en 360º, així com el seguiment en xarxes socials.

Així mateix, agraeix el suport prestat pel Consolat General del Japó a Barcelona, Fundación Japón i el patrocini de Nintendo Ibèrica, gràcies als quals el Saló del Manga de Barcelona continua sent un referent mundial.

Des de el següent link podeu accedir a les fotos del XXII Saló del Manga de Barcelona:http://manga-xxii.ficomic.com/fotografies.cfm.

Des de ja, FICOMIC treballarà en el 35 Saló Internacional del Còmic de Barcelona, que tindrà lloc del dijous 30 de març al diumenge 2 d’abril a Fira Barcelona Montjuïc.

Publicat per

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *