Categories
Agenda Cultura japonesa

400 aniversari de les relacions entre Japó i Espanya

logo_400JpSpDel juny de 2013 al juliol de 2014 es commemora el 400 aniversari de relacions entre Japó i Espanya. La fita va ser la primera visita diplomàtica de l’Ambaixada “Keicho” de Hasekura Tsunenaga (1613-14) enviada per Japó a Espanya.

.

El príncep Naruhito, hereu de l’emperador del Japó, realitza una visita oficial del dilluns 10 al 15 de juny, en motiu de la celebració dels 400 anys de relacions entre Japó i Espanya. Participarà als actes inaugurals i visitarà ciutats com Salamanca, Sevilla, Coria del Río i Santiago de Compostela.

L’objetiu de la visita és impulsar l’entesa mútua entre Japó i Espanya i obrir nous horitzons en les relacions bilaterals de cara al futur.

Per commemorar l’efemèrida s’ha creat una pàgina web habilitada amb un calendari de projectes i activitats sota el paraigües del logotip oficial del 400 Anys d’ Interncanvi Hispano-Japonés. Recull totes les activitats programades i projectes del 2013/14 a diferents punts de la península espanyola com a l’arxipèlag nipó.

La mascota que acompanya la promoció és obra de Xavier Mariscal (creador del Cobi de BCN’92)  i la música oficial  ha estat composada per la pianista Mine Kawakami.  També hi ha un canal oficial de facebook .

 

Des de Japanzone seguirem atents a aquest aniversari i les activitats que se’n derivin.

 

jp_sp_shisetsudan

Sobre l’Ambaixada Keicho a Europa

Informació extreta de esja400.com:

En 1613 (año 18 de la Era Keicho), el señor feudal Date Masamune (1567-1636) del señorío de Sendai, tras obtener el permiso de Tokugawa Ieyasu (shogun retirado, 1592-1616), decidió enviar una delegación a Europa (España y Roma) con el objetivo de solicitar el establecimiento de relaciones comerciales con Nueva España (México) y el envío de misioneros a Japón.
Esta misión, conocida como “Embajada Keicho a Europa”, fue encabezada por el Samurai Hasekura Tsunenaga (1570-1621) y el fraile franciscano español Luis Sotelo.

La misión, habiendo salido de Sendai, Japón, en octubre de 1613, llegó a España en octubre de 1614 después de atravesar el Océano Pacífico y el Océano Atlántico. Posteriormente Hasekura se trasladó a Madrid y fue recibido en audiencia por el monarca Felipe III en enero de 1615.
Hasekura recibió el bautismo en Madrid y visitó al Pontifice Paulo V en Roma. Después de quedarse cierto tiempo en Coria del Río, Sevilla , regresó al Japón en 1620. Su inmenso viaje duró siete años.

La Embajada Keicho fue la primera delegación diplomática de carácter oficial enviada por Japón a España y ha pasado a la historia por ser un importante acontecimiento en las relaciones bilaterales hispano-japonesas.

 

Per Godai

7 respostes a “400 aniversari de les relacions entre Japó i Espanya”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *