Categories
Agenda

Cicle «Manga-Eiga: del manga al cinema» i exposició «El Japó: paradís de les mascotes»

Del dissabte 15 d’octubre al 10 de desembre, Casa Àsia programa el cicle Japan Cult Cinema IV: «Manga-Eiga: del manga al cinema», cada dissabte a les 19:30h, entrada lliure a Casa Àsia Barcelona.
Nou pel·lícules seleccionades de diversos gèneres de manga: Satorare, Always, Nana, Ikigami, Nodame Cantabile o MW (de Tezuka) són una mostra de les adaptacions del còmic a la pantalla.

Complementa l’exposició «El Japó: paradís de les mascotes», que recorre la història de les mascotes japoneses des dels anys 50 fins a l’actualitat. Es pot visitar a Casa Àsia de l’11 d’octubre al 20 de desembre.
A continuació la informació completa.

.

Cicle «Manga-Eiga: del manga al cinema»

En un país que edita anualment milers de còmics i on les sèries més populars venen milions d’exemplars, llegits tant pels adults com pels nens, és lògic pensar que existeix una associació entre manga i indústria cinematogràfica. D’ençà que el pare del manga, Osamu Tezuka, conegut com el Déu del manga, va plasmar el primer esbós d’Astroboy (1963), s’han fet molts intents per traslladar els mangues que triomfaven en aquella època a la gran pantalla.

Amb aquesta nova edició del programa «Japan Cult Cinema», Casa Àsia insisteix en acostar el paradís dels otakus als seguidors del cinema japonès. La selecció d’aquest programa ha estat a càrrec de Glòria Fernández i Enrique Garcelán (CineAsia).

PROGRAMACIÓ

Del 15 d’octubre al 10 de desembre del 2011,

Dissabtes a les 19:30h,

Seu de Casa Àsia, Auditori Tagore, Av. Diagonal 373, Barcelona

Entrada lliure fins a completar l’aforament

Organitza: Casa Àsia amb la col·laboració de Japan Foundation

Dissabte 15 d’octubre del 2011,

Satorare (Transparent) · Dir.: Katsuyuki Motohiro. Drama/Fantàstica. (2001. 128’. VOSE) Manga de Makoto Sato

L’acció es desenvolupa en un hospital on es troben internades set persones que pateixen el mateix mal: se’l coneix com «transparència» i, tot i que els dóna una intel·ligència superior, per altra banda, els incapacita per mentir. La psiquiatra que examinarà Kenichi, el nostre protagonista, no només coneixerà l’amor, sinó també sorprenents revelacions sobre els poders dels «transparents».

Dissabte 22 d’octubre del 2011,

Always – Sunset on Third Street · Dir.: Takashi Yamazaki. Drama costumista. (2005. 133’. VOSE). Manga de Ryohei Saigan

Inspira la nostàlgia del poble japonès amb la seva exquisida recreació dels anys cinquanta. Per això, es recorre a les últimes tecnologies digitals, gràcies a les quals es pot veure la Torre de Tòquio encara en construcció. La història gira al voltant de la vida diària de la gent de la ciutat, dels seus somnis, esperances, amors i tristeses.
La pel·lícula va ser un èxit de taquilla i fou aclamada per la crítica gràcies a un repartiment de luxe, una història emotiva i una fotografia nostàlgica. La pel·lícula va guanyar 12 de les 13 categories dels Premis de l’Acadèmia Japonesa del 2006.

Dissabte 29 d’octubre del 2011, a les 19.30 h

Nana · Dir.: Kentarô Ôtani. Drama/Musical. (2005. 113’. VOSE) Manga d’Ai Yazawa (editat per Planeta,  21 toms)

Nana Oosaki és una jove que vol triomfar en el món de la música amb el seu grup, els Black Stones. De camí cap a Tòquio (on pensar establir-se), coneix per casualitat la Nana Komatsu, una noia amb el mateix nom i edat que Oosaki, dues joves ben diferents però que connecten molt bé i estableixen una gran amistat al llarg de la història.

 Dissabte 5 de novembre del 2011,

Sakuran · Dir.: Mika Ninagawa. Drama. (2006. 111’. VOSE) Manga de Moyoko Anno

Narra la història de Kiyoha, una nena que és venuda a un districte de geishes i que, si bé en un principi odia aquest món, acaba per fer front al destí i lluitar per arribar a convertir-se en una oiran, una cortesana d’alt rang.
Nominada per a dos premis de l’Acadèmia Japonesa del Cinema (Música i Direcció Artística) 2008.

 Dissabte 12 de novembre del 2011,

Strawberry Shortcakes · Dir.: Hitoshi Yazaki. Drama. (2006. 127’. VOSE) Manga josei (per a dones) de Kiriko Nananan

Drama adult per al públic femení basat i una excel·lent mostra d’una classe de cinema contemporani japonès situat a la gran ciutat, on la manca de comunicació situa els personatges en els llimbs emocionals. Les quatre dones protagonistes d’aquesta cinta no deixen indiferent, com tampoc la brutal visió de la megalòpolis Tòquio, que interactua com un personatge més en la història.

 Dissabte 19 de novembre del 2011,

A Gentle Breeze in the Village · Dir.: Nobuhiro Yamashita. Drama romàntic. (2007. 121’. VOSE) manga per a noies de Fusako Kuramochi

A mig camí entre la comèdia més àgil i el drama més lleuger. La història trasllada l’espectador als somnis adolescents, localitzats en una escola del Japó rural, on sis alumnes veuen alterada la seva petita comunitat amb l’arribada d’un jove procedent de Tòquio. L’amor, l’amistat i el dolor per la separació seran temes que s’esgranaran amb senzillesa.
Una petita joia intimista que desvela la individualitat dels personatges i la bellesa dels paisatges rurals del Japó.

Dissabte, 26 de novembre del 2011,

Ikigami: the Ultimate Limit · Dir.: Tomoyuki Takimoto. Thriller/Drama. (2008. 133’. VOSE) manga de Motoro Mase (editat per Panini, 8 volums)

Què faries si només et quedessin 24 hores de vida? Aquesta és una de les preguntes que planteja Ikigami. Des del plantejament d’una societat controlada pel govern fins al punt que aquest decideix quan has de morir, reflexiona sobre el valor de la vida i el respecte per la identitat pròpia.

Dissabte 3 de desembre del 2011,

Nodame Cantabile: the Movie I · Dir.: Hideki Takeuchi. Comèdia/Musical. (2009. 122’. VOSE) Manga shojo de Tomoko Ninomiya (publicat per Norma, 22 toms)

Una prodigiosa pianista, enamorada del veí, un elitista aspirant a director d’orquestra, i de l’odissea d’ambdós per esdevenir els millors músics del món. Cinta dinàmica que avança amb molt ritme i amb situacions d’embolics que funcionen molt bé.
Tant les pel·lícules com la sèrie de televisió van tenir un gran èxit al Japó.

 Dissabte 10 de desembre del 2011,

Mw · Dir.: Hitoshi Iwamoto. Thriller/Acció. (2009. 129’. VOSE) basat en un manga fosc i tenebrós d’Osamu Tezuka iniciat el 1976 (publicat per Planeta, volum únic)

Thriller que es va basar en alguns escàndols de corrupció que va assolar la societat japonesa a principis dels anys setanta, per tal de plasmar-los a les vinyetes. La pel·lícula narra l’odissea de dos nois que se salven d’un accident provocat per un gas letal amb què l’exèrcit americà fa experiments en terra japonès. Ningú no pot quedar viu per explicar què passa a l’illa, així que els dos supervivents hauran de córrer, fugir, lluitar i venjar-se.
Un dels thrillers d’acció més interessants de l’última fornada de producció nipona.

http://youtu.be/NKvHWzkKrD0

.

.

EXPOSICIÓ “Japó: paradís de les mascotes”

Del 12 d’octubre al 20 de novembre del 2011

Seu de Casa Àsia, Av. Diagonal 373, Barcelona

Entrada gratuïta

Organitza:  Casa Àsia, Japan Foundation i Museu ABC

Una exposició itinerant que posa de relleu l’estreta relació que mantenen els japonesos amb les figures del manga i de l’anime, perquè el públic en pugui comprendre el seu transfons cultural i històric, la seva influència i el seu futur al Japó contemporani.

Una manera didàctica i entretinguda d’introduir-se en la cultura kawaii (en japonès, ‘maco’, ‘bufó’). Una mostra que posa en relleu l’estreta relació que mantenen els nipons amb les figures del manga i de l’anime, per tal que el públic pugui comprendre el seu rerefons cultural i històric, la seva influència i el seu futur al Japó contemporani.

L’exposició es divideix en quatre seccions:

  • La primera es dedica a la «lluna de mel entre les mascotes i els japonesos» i, a través de panells compostos per textos i imatges, analitza la unió íntima entre japonesos i mascotes al llarg de la història.
  • La segona s’endinsa en «el dia a dia en el paradís de les mascotes» recrea a escala real una habitació d’una adolescent japonesa.
  • La tercera dedicada al «futur proper de les mascotes», presenta les figures a escala humana d’algunes de les mascotes que han tingut més èxit en els últims anys, alhora que es pregunta per l’esdevenir més immediat del fenomen, ja sigui en les xarxes socials, les noves tecnologies o els efectes com el cosplay.
  • La quarta i darrera es dedica a «els japonesos: una part integral de la societat japonesa» i es composa de 10 panells fotogràfics amb personatges que representen aquesta societat.

A través de diversos mitjans (imatges, escultures, panells, projeccions) les mascotes són utilitzades indistintament per nens i adults, tant en privat com en públic, fins i tot de manera inconscient, de manera que aquestes figures s’han convertit en part del nostre paisatge diari.

Alguns protagonistes són Astro Boy, Hello Kitty, Doraemon, Evangelion, Pokémon, o Sentokun (la mascota per conmemorar l’aniversari de Nara)

 

 

Entrades relacionades:

XVII Saló del Manga 2011

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *